Od Ciebie wszystko się zaczyna
Program Kingi Sochockiej i Karoliny Van Laere „Od Ciebie wszystko się zaczyna” pierwotnie opracowany został jako projekt przeznaczony do realizacji w bezpośrednim kontakcie z odbiorcami. Po drobnych uzupełnieniach można go jednak stosować zdalnie. W tym celu przygotowano niżej opisane pakiety prezentacji, które dostosowano do poszczególnych planów zajęć – scenariuszy dla czterech grup odbiorców.
Realizatorzy mogą ich używać kierując się wskazówkami opisanymi w broszurach zajęć (dostępne poniżej). Z prezentacji można korzystać fakultatywnie, w zależności od potrzeb. Nie obejmują one oczywiście całości materiału zawartego w broszurach. Mają charakter pomocniczy i używając ich należy korzystać z opisów przedstawionych w scenariuszach zajęć.
- Materiały pomocnicze do wdrażania programu
- Prezentacja 1.1 – Wprowadzenie do zajęć
- Prezentacja 1.1 – Wprowadzenie do zajęć
- Prezentacja 1.2 – Kilka słów o rozwoju dziecka
- Prezentacja 1.2 – Kilka słów o rozwoju dziecka
- Prezentacja 1.3 – Projekcja filmu
- Prezentacja 1.4 – Co pomaga w rozwijaniu samodzielności i odpowiedzialności u dziecka?
- Prezentacja 1.4 – Co pomaga w rozwijaniu samodzielności i odpowiedzialności u dziecka?
- Prezentacja 1.5 – Czego warto uczyć dzieci?
- Prezentacja 1.5 – Czego warto uczyć dzieci?
- Prezentacja 1.6 – Zakończenie zajęć
- Prezentacja 1.6 – Zakończenie zajęć
- Prezentacja 2.1 – Wprowadzenie do zajęć
- Prezentacja 2.1 – Wprowadzenie do zajęć
- Prezentacja 2.2 – Kilka słów o roli modelowania
- Prezentacja 2.2 – Kilka słów o roli modelowania
- Prezentacja 2.3 – Co wzmacnia / osłabia racjonalne podejmowanie wyborów
- Prezentacja 2.3 – Co wzmacnia / osłabia racjonalne podejmowanie wyborów
- Prezentacja 2.4 – Kiedy i jak rozmawiać o sytuacjach ryzykownych?
- Prezentacja 2.4 – Kiedy i jak rozmawiać o sytuacjach ryzykownych?
- Prezentacja 2.5 – Sytuacje trudne
- Prezentacja 2.5 – Sytuacje trudne
- Prezentacja 2.6 – Zakończenie zajęć
- Prezentacja 2.6 – Zakończenie zajęć
- Prezentacja 3.1 – Wprowadzenie do zajęć
- Prezentacja 3.1 – Wprowadzenie do zajęć
- Prezentacja 3.2 – Młodzież a substancje psychoaktywne
- Prezentacja 3.2 – Młodzież a substancje psychoaktywne
- Prezentacja 3.3 – Abstynencja a nastolatki
- Prezentacja 3.3 – Abstynencja a nastolatki
- Prezentacja 3.4 – Granice i zasady a używanie substancji psychoaktywnych
- Prezentacja 3.4 – Granice i zasady a używanie substancji psychoaktywnych
- Prezentacja 3.5 – Co moglibyśmy zrobić, by temu zapobiec?
- Prezentacja 3.5 – Co moglibyśmy zrobić, by temu zapobiec?
- Prezentacja 3.6 – Zakończenie zajęć
- Prezentacja 3.6 – Zakończenie zajęć
- Prezentacja 4.1 – Młodzież a zachowania ryzykowne
- Prezentacja 4.1 – Młodzież a zachowania ryzykowne
- Prezentacja 4.2 – Uważne przyglądanie się zachowaniu nastolatka
- Prezentacja 4.2 – Uważne przyglądanie się zachowaniu nastolatka
- Prezentacja 4.3 – Sygnały, które warto zauważyć
- Prezentacja 4.3 – Sygnały, które warto zauważyć
- Prezentacja 4.4 – Prowadzenie pojazdów pod wpływem substancji psychoaktywnych
- Prezentacja 4.4 – Prowadzenie pojazdów pod wpływem substancji psychoaktywnych
- Prezentacja 4.5 – Co zrobić, by chronić nastolatków przed jazdą z kierowcą, który jest pod wpływem substancji psychoaktywnych?
- Prezentacja 4.5 – Co zrobić, by chronić nastolatków przed jazdą z kierowcą, który jest pod wpływem substancji psychoaktywnych?
- Prezentacja 4.6 – Zakończenie zajęć
- Prezentacja 4.6 – Zakończenie zajęć